Blijven op een gezond gewicht

Je kunt een tijdelijk (crash)dieet volgen en zo razend snel kilo’s verliezen, dan heb je doel bereikt en ben je super blij. Maar wat nu? Je gaat weer ‘normaal’ eten, zoals jij dat gewend bent. Het kan dan dus niet anders of  de kilo’s vliegen er weer aan. Logisch, want hoe kun je met een tijdelijke oplossing nou een blijvend resultaat verwachten? Stop met jezelf voor de gek houden en ga op zoek naar een gezond voedingspatroon dat bij je past. Lukt dat niet alleen? Geen zorgen, ik kan je helpen bij het vinden van een gezond voedingspatroon dat past bij jouw fysieke behoefte.

Energiebalans

Onze energiebalans is afhankelijk van veel verschillende factoren. Slaap, stress, hoge werkdruk of onvoldoende beweging; allemaal van grote invloed op je energieniveau. Een ding mag echter duidelijk zijn, al slaap je als een baby, sport je elke dag en heb je een droombaan. Zonder je lichaam te voorzien van de juiste voeding die aansluit bij jouw behoefte, zal je jouw energiebalans nooit op orde krijgen.

Verbeter je Sportprestaties

Training en sport zijn de perfecte manier om te zorgen voor mentale ontspanning, maar ook om onze fysiek te verbeteren. Toch krijg ik maar al te vaak mensen in mijn praktijk die ondanks dat ze uren per week sporten, dat buikje maar niet kwijt raken of maar niet gespierder lijken te worden. Herken jij jezelf hierin? Kijk dan eens kritisch naar je dagelijks voeding, grote kans dat daar veel winst te behalen valt. Want hoeveel je ook traint, zonder de juiste bouwstoffen kan je lichaam zich niet aan jouw wensen aanpassen.

Ondersteuning bij ziekte of aandoeningen

Steeds meer mensen krijgen te maken met chronische aandoeningen of ziekte, gelukkig is de medische wetenschap steeds beter in staat ziekte op te sporen en te genezen. Toch laten ze het belangrijkste stuk gereedschap om onze gezondheid te verbeteren compleet onbenut; voeding. Bij elke soort ziekte zijn er voedingsmiddelen die je herstel ondersteunen of juist belemmeren.

Aan de uitspraak van Hippocrates: “laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding” wordt in de medische wetenschap totaal geen waarde meer gehecht. Totaal onterecht natuurlijk, want alles wat wij zijn, komt van onze dagelijkse voeding. Je bent wat je eet!

Specifiek fysiek doel

Voeding is betrokken bij alle processen in ons lichaam, zeker ook bij de uiterlijke vorming van ons lijf. Velen van ons hebben specifieke wensen op dit gebied of zouden bepaalde dingen aan zijn of haar lichaam willen veranderen. Hier kan voeding je uitstekend bij helpen. Is het voor je werk belangrijk om een fit en fris uiterlijk te hebben? Of is het belangrijk dat je fysiek aan bepaalde voorwaarden voldoet zoals dat het geval is bij o.a. modellenwerk? Dan kun je hier met de juiste voeding prima controle op uitoefenen. Dus zeker bij mensen die slecht slapen of een stressvol bestaan leiden kan zich dit aftekenen op hun gezicht of uiten in vetopslag rond hun middel, zelfs wanneer zij geen overgewicht hebben. Door je voeding op je veeleisende levensstijl af te stemmen, zijn deze vervelende verschijnselen grotendeels omkeerbaar.

Cholesterol verlaging

Een te hoog cholesterol is een steeds vaker voorkomend en groot gezondheidsrisico en wordt op steeds jongere leeftijd vastgesteld. In veruit de meeste gevallen wordt er dan naar zware medicatie gegrepen, de gezondheidsrisico’s en bijwerking worden voor lief genomen of zelfs verzwegen. De invloed van voeding op onze cholesterolwaarden mogen we niet onderschatten, ik heb een voedingspatroon ontwikkeld waarmee we zelfs gevaarlijk hoge cholesterolwaarden weer snel binnen aanvaardbare gezonde waarden krijgen.

Overgangsklachten

Bij ingrijpende veranderingen zoals de overgang of menopauze heeft voeding grote invloed op de bijwerkingen hiervan. Uit ervaring is gebleken dat opvliegers, één van de vervelendste en meestvoorkomende verschijnselen tijdens de overgang, niet alleen enorm in hevigheid kunnen worden teruggebracht, maar ook het aantal sterk te beïnvloeden is. Zo zijn er voorbeelden waarbij dames aantallen van tien opvliegers per dag terug wisten te dringen naar maximaal één per dag.

Heb jij een persoonlijk fysiek doel waar je al jaren van droomt maar lukt het je om de een of andere reden niet alleen? Stuur dan een mailtje naar info@marlowagner.nl en zet de eerste stap naar een gezondere, fittere en gelukkigere versie van jezelf!