Gezond in de zon

 In Gezond eten

tomatenpurree

Het is hartje zomer en we genieten met volle teugen! Na al die regen en hagelbuien hebben we dit zonnetje wel verdiend! Eindelijk in die bikini of zwembroek maar dan zal je net zien dat je een zonnebrand oploopt. Heel vervelend, want behalve dat het pijn doet en een beetje gĂȘnant oogt, is het ook nog eens erg schadelijk voor onze huid.

Zonnebrand

Pijnlijk, beschamend en bovendien erg schadelijk voor de gezondheid van onze huid. ZonnebrandcrÚme smeren dus? Oké, is een optie maar wist jij dat er ook natuurlijke manieren zijn om je huid te beschermen tegen de zon? En het mooie is dat je het niet eens hoeft te smeren. Nee, je kunt deze vormen van zonbescherming gewoon eten.

Lycopeen beschermt je huid van binnenuit.

Tomaten bevatten lycopeen, een antioxidant dat je huid beschermt tegen de zonnestralen. Maar ook als je al te lang in de zon hebt gelegen, is lycopeen je oplossing! Wel moet ik erbij vertellen dat om genoeg van dit zomerse antioxidant binnen te krijgen je beter kunt kiezen voor tomatenpuree dan voor tomaten.

Hoe eet je tomatenpuree?

Je kunt er natuurlijk heerlijke pastasauzen van maken maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om er tomatensap van te maken. Das ook nog eens heerlijk verfrissend met dit weer. Neem een groot glas, een paar eetlepels tomatenpuree, een snufje zout en peper en om de opname te bevorderen kan je nog een eetlepel olijfolie toevoegen.

Watermeloen

Ook watermeloen bevat lycopeen, het eerdergenoemde antioxidant dat niet alleen wonderen doet bij zonnebrand maar ook de veroudering van de huid tegengaat. Deze manier van zonbescherming via voeding is trouwens zeer geschikt voor de kids. Watermeloen leent zich perfect als frisse zomersnack.

Recommended Posts

Leave a Comment

Stuur je bericht

Wil je meer informatie of direct een afspraak maken? Je kunt contact opnemen met Voedingscoach Marlo Wagner via onderstaand formulier.

Not readable? Change text. captcha txt
100% clean