• Ik heb het voedingscoachingtraject als zeer positief ervaren! Het eten is zeer gevarieerd en ook erg goed onderbouwd. Het was voor mij een totaal nieuwe aanpak, maar iedere vraag die ik had werd snel beantwoord. Er werden aanpassingen gedaan in het weekmenu als het onverwachts niet volgens plan liep. Ik heb de coaching als zeer prettig ervaren, dit omdat je vaak ook uit eigen ervaring spreekt. In ieder gesprek, hoe negatief ik ook was, belichtte je de positieve kanten. Ik leerde niet alleen naar de kilo’s te kijken, er waren andere dingen belangrijker. Een daling in het vetpercentage bijvoorbeeld, of de centimeters die steeds minder werden, ook zag ik groei bij mijn trainingen, ik werd steeds sterker. Door mijn stofwisselingsziekte heb ik een extra hindernis, voorafgaand aan het traject heb jij hier goed onderzoek naar gedaan. Je bent een goede coach en ik zou anderen het zeker aanraden eens bij jou langs te gaan om te kijken of ze op de goede weg zitten!

    Angela
  • Wat ik als positief heb ervaren was de fijne begeleiding die je me hebt gegeven. Ik kon altijd bij je terecht als ik er even niet uit kwam, echt heel erg fijn! De schema’s zijn fijn opgesteld, niet te moeilijk gewoon makkelijk denken.

    Denise
  • Ik vind de uitleg over wat wel en niet gezond is qua voeding zeer waardevol. Ik had namelijk van verschillende producten uit de schappen in de supermarkt de gedachte dat ze gezond waren door de misleidende teksten op deze producten, wat dus niet zo blijkt te zijn. Het leren lezen van de etiketten en de kennis over de meest schadelijke toevoegingen zijn me nu (hoe shocking ook) meer helder. Dit maakt dat we nu veel bewuster eten namelijk voornamelijk pure onbewerkte producten. Dit is niet alleen voor mij maar ook voor mijn gezin een grote verbetering. In het begin van het coaching traject liep ik hier behoorlijk tegen aan ik kon voor mijn gevoel bijna niets meer kopen wat "deugd". Jij hielp me door te zetten door alle positieve voordelen van deze levensstijl alsmaar voor te spiegelen! En de schadelijke effecten van deze producten te benoemen. Ik ben niet instaat alles wat onverantwoord te laten staan (helaas) maar de basis qua voeding is voor ons vieren een stuk gezonder en meer gevarieerd. Je nam ook de tijd uitleg te geven over bv de vele suikers in pakjes drinken voor de kids etc. waarbij ik toch vrij naïef was, en de gedachten had dat het wel mee zou vallen. Nu ik weet wat de suiker aanricht wordt de noodzaak om de inname te verminderen een stuk groter. Daarnaast heb je uitleg gegeven over zondigen hoe dit werkt naast de gezonde voeding en op welke manier je het beste kunt zondigen op een manier dat de "schade" binnen te perken blijft. Dat is heel fijn anders zou ik het niet vol kunnen houden. Wat voor mij erg prettig was tijdens het coaching traject dat ik met diverse vragen kon mailen, bellen en appen en je dan actief mee dacht en keek naar bijvoorbeeld oplossingen die bij mij paste (ook nadat mijn doel bereikt was). Ik ben op jouw advies ook gaan trainen, dit in combinatie met de gezonde voeding heeft me een stuk meer energie en zit lekkerder in mijn vel. De positiviteit waarmee je aan de slag bent helpt motiveren en het vertrouwen wat je hierin uitstraalt. Elk smoesje wordt niet zozeer de kop ingedrukt maar wel straal je uit dat als je er voor 100% voor gaat dat je dan je doel bereikt en smoesjes dus niet gaan helpen.

    Eva
  • Ik heb het traject als positief ervaren, helaas had ik op een beter eindresultaat gehoopt, maar dat ligt bij mijzelf. Ik zou je zeker aanraden bij vrienden/familie/kennissen, maar het ligt er wel aan waar ze naar op zoek zijn. Als ze jouw hulp inschakelen moeten ze er wel klaar voor zijn om het roer echt om te gooien en meer puur natuur willen eten. Achteraf gezien voor mij misschien nog een stap te ver :-). Ik wilde (en wil) afvallen, maar daar eigenlijk geen moeite voor doen, en dat is mijn probleem. Ik kan me er om een of andere reden nog niet helemaal toe zetten en dan wordt het lastig om een goed eindresultaat te halen. Ik kies echter wel steeds vaker bewust, dus dat is een kleine stap vooruit. Dat is dan meteen ook hetgeen waar ik positief op terugkijk, ik heb meer geleerd over de producten en dat ik niet zomaar alles moet geloven wat voedingscentrum voorschrijft. Daarbij merkte ik de 1e maand ook echt dat ik meer energie had en me vooral gezonder voelde.

    Linda
  • Al ruim twintig jaar ben ik met mijn gewicht bezig. Van alles geprobeerd… al met al bleven de kilo’s er niet af! Waarom niet? Als ik eenmaal in de dieetmodus zit kan ik het heel goed volhouden, maar zodra ik mijn streefgewicht heb bereikt sluipt de oude gewoonte er weer in en vind ik dat ik het wel ‘verdien’ om extra te eten. Hieruit heb ik geleerd dat dat niet de manier is. Alle valkuilen nu kennende heb ik toch weer de stap gewaagd. Dat heeft mij veel gebracht, in totaal ben ik nu ongeveer 8 maanden bezig en al 22 kilo afgevallen. Mijn energie is meer geworden en alles is makkelijker:) Het is goed vol te houden omdat het eten genoeg is en lekker is. Wat heel erg fijn is: je hebt een snaai dag, dan mag je eten wat je wilt! Als je beseft dat afvallen het niet is maar een gezonde levensstijl wel: ook dan ben je bij Marlo aan het goede adres!

    Annoesjka
  • Ik heb voor mezelf een paar essentiële dingen uit het traject gepikt die ik nog steeds toepas, dus ik ervaar het traject sowieso als geslaagd. Ik ben een keer bij je langs geweest, we hebben gemaild en we hebben een aantal telefonische consulten gehad. Ik vond het prettig dat jij als coach volledig jezelf was, dat geeft het hele verhaal iets luchtigs hetgeen heel prettig is. Ook vind ik dat je heel veel kennis hebt en dat is voor een leek, zoals ik, die zich ook altijd in gezonde voeding heeft verdiept heel waardevol en een belangrijke aanvulling op informatie die ik zelf in m’n eentje niet kan vergaren.

    Marij
  • Ik heb eindelijk geleerd wat gezond eten betekend! Natuurlijk viel ik regelmatig wat kilo's af en die kwamen er vervolgens ook weer bij... Maar het grote verschil door jouw coaching is dat ik nu echt goed voor mezelf kan zorgen wat voeding betreft. Ook al ik eet weleens dingen waar ik van aankom en die niet gezond zijn, de basis: gezond eten, dat heb ik nu eindelijk begrepen. Extra voldoening voor mijzelf dat daarmee ook een stukje dierenwelzijn wordt meegenomen. Zo vroeg je mij: 'Ben je ziek? Omdat je aan de antibiotica zit?' Dus de plofkip, volgepropt met o.a. antibiotica, komt er hier niet meer in! En zo zijn er heel veel dingen die ik van je geleerd heb! (En dat terwijl ik dacht dat ik het allemaal toch wel wist..)

    Sjanet
  • Positief vind ik dat het eigenlijk best simpel is v.w.b. de basis. Koolhydratenverhaal, taboe op suiker en de gezonde vetten. Mooi is ook wel dat je best een keer mag zondigen en niet in een strak keurslijf (dieet) zit. Qua energie zit ik op een goed niveau (behalve toen ik ziek was). Dus ik voel me fit, heb energie om te fietsen en slaap goed en regelmatig. Coaching heb ik als goed ervaren, maar zoals ik al zei, op een bepaald moment weet je wat je moet doen.

    Toon
  • Wat ik als positief, en tegelijkertijd ook weer negatief, heb ervaring is dat je je erg bewust wordt van wat je eet. Je moet anders gaan eten, hierdoor zijn de lekkere dingen niet meer zo lekker. In het begin is dit niet leuk, je krijgt allerlei dingen voorgeschoteld die je niet lekker vindt, maar je moeten dingen leren eten. Ik zei gister nog hoe lekker ik groente tegenwoordig vind. Ik eet een goed stuk vlees met roerbakgroenten, witlof of een mix van broccoli, boontjes, bloemkool en worteltjes. Dit betekent dat ik vaak 3 of 4 verschillende groentes per dag eet. Ik drink alleen nog maar water, of wijn ;-) Het water zet ik in de koelkast, dat vind ik lekkerder.   Ik merk dat ik meer energie heb, ik ben gaan sporten en mijn stoelgang is enorm verbeterd. Ik slikte eerste 6 doosjes loperamide in de maand, tegenwoordig hooguit 1 doosje. Ik vind het lastig tijd te maken voor nieuwe recepten, ook vind ik het jammer dat mijn vriendin niet meedoet. De verleiding is vaak groot omdat we hierdoor veel lekkere dingen in huis hebben liggen. Daarnaast vind ik het tijdens de werkuren ook vaak moeilijk, de verleiding is heel groot als je in een omgeving bent waarin mensen je vaak taart, chocolade en friet aanbieden. Gelukkig mag je in het weekend wel wat vrijer eten. Het blijft toch moeilijk, je moet dit, je moet dat, je mag niet dit en je mag niet dat. Uiteindelijk heb ik mijn ritme gevonden. ’s Ochtends eet ik 2 volkoren crackers met vlees of ossenworst met een gekookt eitje of 2 gebakken eieren. ’s Middags een lekkere salade met kip op vis en ’s avonds een lekker bordje groenten met vlees, later op de avond nog wat noten. Tussendoortjes zijn niet eens echt nodig. Al met al ben ik goed bezig, het duurt lang voor iets een gewoonte is maar dan is het resultaat er ook voor altijd :) Ik voel me er prima bij.  

    Theo
  • Ik vond het erg fijn dat je tijdens alle afspraken een goed luisterend oor hebt en vooral veel motiverende woorden. Dit zorgt ervoor dat er vertrouwen ontstaat en goede zin om te starten met het traject! Daarnaast heb je mij de inzichten gegeven die ik op dat moment nodig had. Qua voeding had ik moeite met portiegrootte en koos ik op dat moment snel voor iets met weinig kcal omdat ik wilde afvallen. Je hebt me erg veel tips gegeven op het gebied van voeding, maar ook van sport. Ik ben door jou toentertijd gestart met CrossFit en alles is in een sneltreinvaart gegaan. Op het gebied van hormonen heb je me tijdens het intakegesprek ook geholpen; zo ben ik toen ook gestopt met de pil. Dit heeft voor mij ontzettend veel verschil gemaakt. Goede zin, minder zoete trek, en wat vocht kwijt! Ik zat na 1 week al veel lekkerder in mijn vel! Niet te vergeten is de nazorg erg belangrijk en kon ik altijd contact met je zoeken wanneer ik dat nodig had. Ik ben daarna in het ziekenhuis geweest omdat er iets niet pluis was. Jij hebt me doorverwezen naar een orthomoleculair arts om met mijn PCO-Syndroom aan de slag te gaan. Op dit moment zit ik daar nog een erg lang traject om dit syndroom onder controle te krijgen en zie ik goede hoop voor de toekomst.

    Nikita